האבולוציה של קפסולות קפה

רוצים לקבל עדכונים על מתכונים חדשים?

מלאו את הפרטים והצטרפו לרשימת התפוצה שלנו.
או, תעקבו אחרינו בפייסבוק

    האבולוציה של קפסולות קפה

    בשנים האחרונות, היקף ייצור קפסולות הקפה בעולם עומד על עשרות מיליארד יחידות בשנה. ההערכה היא כי נספרסו לבדה מייצרת כ-14 מיליארד קפסולות בכל שנה, וכי מאות מייצרות משקאות ברחבי העולם בכל רגע נתון.

    זה נראה כמעט בלתי אפשרי לחשוב אחורה לתקופה שבה קפסולות קפה לא היו קיימות. אבל מאיפה הן באו? ואיך הכול התחיל?

    ההתחלה הייתה איטית וקשה

    שוק קפסולות הקפה התחיל עם חברת נספרסו, שהוקמה ב-1986 על ידי התאגיד השוויצרי בינלאומי, נסטלה. הרעיון נולד עשר שנים קודם לכן כאשר אריק פאברה, מהנדס נסטלה, ביקר בבר אספרסו איטלקי פופולרי במיוחד. הוא הבחין כי בריסטות משכו ללא הרף את הידיות במכונות האספרסו שלהם, כדי להגביר את הלחץ ולשנות את אופן מיצוי הקפה.

    במהלך עשר השנים הבאות, פאברה פיתח רעיון: ליצור מכונה פשוטה המחקה את הדינמיקה של מכונת אספרסו ידנית. המטרה: המכונה אמורה להוסיף אוויר בלחץ למים וקפה טחון, על מנת ליצור משקה בעל שכבת קרמה בולטת. רק בשנת 86 רשמה נסטלה את הסימן המסחרי ורשמה פטנט על המכונה.

    בתחילה, החברה שיווקה את המכונות שלה בעיקר לבתי עסק, כאשר הכותרת הייתה "קלה לשימוש עבור בנייני משרדים". עם זרת, אחרי שהוצגו ארבעה סוגי קפסולות שונים למספר משרדים בשוויץ וביפן, נראה שאיש לא התעניין.

    ב-1988 הצטרף ז'אן פול גייאר ל-Nespresso. הוא החליט לשנות את אופן השיווק של המכונות – במקום לכוון את המוצר לעסקים, הוא ניסה למכור אותו לצרכנים ביתיים כפריט יוקרה. הוא אפילו העלה את המחיר של כל קפסולה בכ-50%. זה עבד, והמכירות החלו להמריא.

    באירופה הקפסולות תפסו תאוצה מהר מאוד, אך בארה"ב זה לקח קצת ויותר זמן. היו שייחסו זאת לפופולריות הגבוהה של קפה פילטר באמריקה בהשוואה לאירופה, שבה אספרסו נפוץ יותר מבחינה היסטורית.

    השוק מתפוצץ

    השינוי הגדול הגיע ב-2012, אז החלו לפוג שלל הפטנטים של אספרסו, מה שאיפשר לחברות נוספות לחקור את הפורמט הזה ולייצר מכונות על בסיס קפסולות. בשלב זה, מכונות הקפסולות כבר היו כל כך פופולריות, שלא היה צורך להשקיע בפיתוח יותר מדי, אלא פשוט למכור את מה שכבר עובד.

    נספרסו רשמה במקור כ-1,700 פטנטים, והחברה ניסתה לתבוע מתחרים שייצרו מוצרים דומים, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

    שוק הקפה של היום

    שוק הקפסולות אינו מראה סימני האטה. ההתמקדות הן באיכות והן בקיימות רק הניעה את השוק רחוק יותר. לא רק איכות הקפה השתפרה, גם איכות האריזה והטכנולוגיה הכרוכה בה.

    בעתיד, סביר להניח שהלחץ המופעל על חברות הקפה בנוגע לאיכות הסביבה יישא פרי. יצירת קפסולות קפה הניתנות למיחזור נמצא גבוה על סדר היום, מה שגורם ליצרנים רבים להשתמש בתרמילים מאלומיניום לא רק כדי לחקות את המוצר של נספרסו, אלא גם כדי לעודד מיחזור.

    דירוג

    מתכונים קשורים

    Facebook

    הצטרפו לקהילה בפייסבוק!

    >> לחצו כאן <<

    דף מתוק מתכונים מתוקים פייסבוק